Nástěnka       Co je storytelling       O nás       Nabízíme       Projekty       Události       Kontakty      Galerie      About us (ENG)

Newsletter

Inscenace   |   Workshopy   |   Školám   |   Firmám
Storytelling v divadle
  |   Vaše příběhy



      

Storytelling školám aneb příběhy učí

Vypravěčské inscenace a dílny

Žáci a studenti získají zábavnou a poutavou formou vyprávěných příběhů informace týkající se probírané látky a zároveň si díky uměleckému zpracování příběhů odnesou vlastní prožitek, který je velmi motivující pro zájem o probíranou látku.

Všechny dílny jsou praktické a stojí na samotném zážitkovém procesu žáků, proto jsou určeny vždy jen pro jednu třídu. Představení nemají omezení množstvím diváků, jsou rozděleny podle věkových kategorií. S představením přijedeme přímo do vaší školy, nepotřebujeme žádnou techniku, stačí větší učebna či sál, kam se vejdou diváci
.

Všechny dílny mají délku 2 x 45 min.
Všechny představení mají délku 45 min.

Pro více informací či objednávku představení kontaktujte produkci projektu Storytelling školám:
Mgr. Markéta Holá, tel.: 739 657 668, email: marketa@story-telling.cz

Nabídka

Nabídka pro 1. stupeň
Nabídka pro 2. stupeň
Nabídka pro SŠ a gymnázia



Nabídka pro 1. stupeň

1. VYPRAVĚČSKÉ INSCENACE

POHÁDKY ZE VŠECH KOUTŮ SVĚTA  ( 1.–3. třída ZŠ / 40 min)
Pohádky z celého světa na téma jinakost.
Co znamená být jiný? Je to dobré, nebo špatné? Jak si udělat vlastní názor? Pozveme vás do všech světových stran a uslyšíte místní tradiční pohádky, jejichž hlavní hrdinové mají něco společného: jsou jiní. Ať už tak vypadají, nebo se tak cítí, je pro ně těžké najít ve světě své místo. A ještě těžší bývá najít si přátele.
Pohádky jsou jedním z nejpřirozenějších pedagogických prostředků. Díky své obraznosti a kontrastům umožňují dětem poznávat svět, hledat v něm dobré i zlé stránky, pochopit základní problémové situace a navrhnout jejich řešení. Vyprávěné pohádky navíc navazují na tradici ústně předávaných příběhů, posilují pozitivní vztah k českému jazyku a schopnost naslouchat. Živé vyprávění, při kterém vypravěč používá jen svůj hlas, gesta a mimiku, je poutavé, interaktivní a pěstuje v dětech jejich přirozenou představivost.

AŤ ŽIJE REPUBLIKA! (3.–5. třída ZŠ / 50 min)
Píše se rok 1918, končí světová válka a uprostřed Evropy vzniká Československá republika. Kdo by měl být jejím prezidentem? Kde bude hlavní město? A jakou zvolit hymnu?
Společně s námi budete u vzniku nového demokratického státu! Provázet nás bude T.G.M, Tomáš Baťa, českoslovenští legionáři i naši prapradědečkové, kteří tenkrát byli ještě dětmi. Podíváme se, jak se žilo v době, kdy se rodičům vykalo. V době, kdy vám z rozhlasu přál hezké prázdniny sám tatíček Masaryk.
Vzdělávací vypravěčská inscenace, která propojuje příběhy známých i neznámých postav a interaktivně zapojuje diváky prostřednictvím her a úkolů. Vlastní zážitek z vyprávění napomáhá chápat dobové souvislosti a uceluje kontext.

FARMÁŘSKÉ POHÁDKY  (1.–5. třída ZŠ / ekologická výchova / 45 minut)
Autorská pohádka složená ze tří rozdílných částí zavede děti do světa, ve kterém lidé umí mluvit se zvířaty, poslouchají, co jim říká příroda, a vidí věci, které většině lidí zůstávají skryté. Hlavním cílem pohádky je posílit povědomí o ekologickém způsobu života a rozvíjet zodpovědné chování dětí vůči přírodě.
Krátké pohádkové příběhy a dobrodružství z farmy spolu s interaktivními mezihrami dětem ukazují, jak jednoduché je žít v souladu s přírodou, i když třeba bydlí ve velkém městě. V hlavní roli všech nadpřirozených bytostí příroda sama!

2. VYPRAVĚČSKÉ DÍLNY

POVOLÁNÍ VYPRAVĚČ (1.–5. třída ZŠ / dílna pro jednu třídu / 90 minut)
Všichni si někdy vyprávíme příběhy. Večer před spaním, po prázdninách kamarádům i ve škole. Vymýšlení příběhů může být ale úplně normální práce. Je totiž velká spousta povolání, která mají s příběhy mnoho společného! Spisovatelé příběhy oživují, novináři je hledají všude kolem nás, v Hollywoodu pak příběhy ožívají na filmových plátnech. Objevte i vy svůj příběh a staňte se opravdovým vypravěčem. Zkusíme, jaké to je tvořit vlastní příběh, popustit uzdu fantazii a zjistit jak funguje struktura příběhu. Od reklamního spotu po delší příběhy a vyzkoušíme si i příběhovou improvizaci.
Žáci si během dílny projdou základními cvičeními a hrami z oblasti vypravěčství. Seznámí se se strukturou příběhu, vytvoří několik příběhů a při práci ve skupinkách zároveň potrénují dovednost naslouchat a spolupracovat.

CESTA DO PŘÍBĚHU (1.–5. třída ZŠ / volnočasová aktivita, družina, literární kroužek, pravidelná dílna / 90 minut)
Aktivita určená menším skupinám dětí (maximálně 20 dětí). Storytellingový program plný her, diskutování, přemýšlení a vyprávění. Vyprávění příběhu, čtení vybraných kapitol z knih a zbytek už jen hrátky na vlnách dětské fantazie. Lektorka Dominika přijede k vám do školy nebo čtenářského klubu. Pracujeme s autorskými příběhy, světovými pohádkami nebo s vámi vybranou knihou.


[ home ]



Nabídka pro 2. stupeň

1. VYPRAVĚČSKÉ INSCENACE

ANTICKÉ MÝTY  ( 6.–7. ročník / ČJ, DEJ / 45 min)
Inscenace vznikla pod vedením řecké vypravěčky specializující se na tradiční vyprávění mýtů se zaměřením na děti a studenty. Vzdělávací inscenace poutavým způsobem přibližuje antickou kulturu prostřednictvím vybraných mýtů.

ZREZIVĚLÉ DĚTSTVÍ  ( 8.–9. ročník / ČJ, DEJ, OV / 45 min)
Může dětství zrezivět? Pokud ze dne na den zmizí z našeho života milovaná bytost, pak se strojek v hodinkách dětství zasekne a všechno je najednou jiné. Vyprávění o dětech, jejichž rodiče se v 50. letech 20. století stali obětí politických procesů. O jejich dětských snech a přáních a o tom, jak jiný je svět, do kterého jsme se narodili my.
Vypravěčská inscenace je složena ze skutečných příběhů a vykresluje dobu ze vzpomínek pamětníků takovou, jaká doopravdy byla. Vypravěčky zavedou studenty do prostředí nesvobody a představí pocity podobně starých i mladších dětí z doby 50. let 20. století. Studenti tak budou mít možnost prostřednictvím osudů neznámých hrdinů lépe porozumět tomu, jak vypadal život v době totality, a porovnat ho s tím, co znají dnes v demokratické zemi. Inscenace vznikla ve spolupráci se spolkem Dcery 50. let.

ŽIJU VE SLUMU (8.-9. ročník / OV, etická výchova, ZEM / 45 minut )
Příběhy dvou bratrů ze slumu Čalantika v hlavním městě Bangladéše. Jak žijí v multimiliónovém městě Dháka v chatrčích z vlnitého plechu a o čem nejvíc sní? Osmiletý Ismael může chodit do školy jen proto, že jeho o dva roky starší bratr pracuje 12 hodin denně v prádelně. Vyprávění o důležitosti vzdělání, začarovaném kruhu chudoby a dětských snech, které jsou na celém světě stejné.
Inscenace Spolku Storytelling vznikla ve spolupráci s ADRA o.p.s.

SVĚT PODLE ČAPKŮ (9. ročník / ČJ, DEJ / 45 minut)
Cesta do životních příběhů géniů, kteří prožili československý rozkvět, ale i podzim. Umělci a politici, politici a umělci – jak vlastně žili? Nyní hrdinové stavění na piedestal, kým skutečně byli ve své době? Inscenace se zaměřuje nejen na život a dílo bratří Čapků, ale též na dějinné události, jichž byli svědky, a na osobnosti, bez nichž by první republika možná nebyla tím, čím bývala. Josef a Karel Čapkovi ve svých životních příbězích a TGM jako symbol republiky.

HALAS, CO TĚ NEPÁLÍ (8.-9. ročník / ČJ / 45 minut)
Vypravěčský duet o životě a díle Františka Halase. Jeho jméno známe z čítanek, ale kdo z nás jej doopravdy četl? A co víte o jeho životě mezi světovými válkami, životě mezi poezií a ideologií? Inscenace pohlíží na Františka ze dvou různých stran, aby zjistila, že se vzájemně doplňují i popírají. Tak jako Františkův život a dílo, tak jako celá ta zvláštní doba.

2. VYPRAVĚČSKÉ DÍLNY

NAJDI SVÉHO HRDINU! (dílna pro jednu třídu / 90 minut)
Žáci si během dílny projdou základními cvičeními a hrami z oblasti vypravěčství. Seznámí se se strukturou příběhu, pomocí níž si sami vytvoří vlastní hrdinský příběh a vyzkouší si, jaké to je sám vyprávět. Zábavnou formou projdou základními principy autorského psaní i interpretačních dovedností, které každý, kdo pracuje s příběhem, potřebuje. Při práci ve skupinkách zároveň potrénují dovednost naslouchat a spolupracovat.


[ home ]



Nabídka pro SŠ a gymnázia

1. VYPRAVĚČSKÉ INSCENACE

ANTICKÉ MÝTY (ČJ, DEJ / 45 min)
Inscenace vznikla pod vedením řecké vypravěčky specializující se na tradiční vyprávění mýtů se zaměřením na děti a studenty. Vzdělávací inscenace poutavým způsobem přibližuje antickou kulturu prostřednictvím vybraných mýtů.

ZREZIVĚLÉ DĚTSTVÍ (ČJ, DEJ, OV / 45 min)
Může dětství zrezivět? Pokud ze dne na den zmizí z našeho života milovaná bytost, pak se strojek v hodinkách dětství zasekne a všechno je najednou jiné. Vyprávění o dětech, jejichž rodiče se v 50. letech 20. století stali obětí politických procesů. O jejich dětských snech a přáních a o tom, jak jiný je svět, do kterého jsme se narodili my.
Vypravěčská inscenace je složena ze skutečných příběhů a vykresluje dobu ze vzpomínek pamětníků takovou, jaká doopravdy byla. Vypravěčky zavedou studenty do prostředí nesvobody a představí pocity podobně starých i mladších dětí z doby 50. let 20. století. Studenti tak budou mít možnost prostřednictvím osudů neznámých hrdinů lépe porozumět tomu, jak vypadal život v době totality, a porovnat ho s tím, co znají dnes v demokratické zemi. Inscenace vznikla ve spolupráci se spolkem Dcery 50. let.

ŽIJU VE SLUMU (ZSV, etická výchova, ZEM / 45 minut )
Příběhy dvou bratrů ze slumu Čalantika v hlavním městě Bangladéše. Jak žijí v multimiliónovém městě Dháka v chatrčích z vlnitého plechu a o čem nejvíc sní? Osmiletý Ismael může chodit do školy jen proto, že jeho o dva roky starší bratr pracuje 12 hodin denně v prádelně. Vyprávění o důležitosti vzdělání, začarovaném kruhu chudoby a dětských snech, které jsou na celém světě stejné. Inscenace vznikla ve spolupráci s ADRA o.p.s.

SVĚT PODLE ČAPKŮ (ČJ, DEJ / 45 minut)
Cesta do životních příběhů géniů, kteří prožili československý rozkvět, ale i podzim. Umělci a politici, politici a umělci – jak vlastně žili? Nyní hrdinové stavění na piedestal, kým skutečně byli ve své době? Inscenace se zaměřuje nejen na život a dílo bratří Čapků, ale též na dějinné události, jichž byli svědky, a na osobnosti, bez nichž by první republika možná nebyla tím, čím bývala. Josef a Karel Čapkovi ve svých životních příbězích a TGM jako symbol republiky.

HALAS, CO TĚ NEPÁLÍ (ČJ / 45 minut)
Vypravěčský duet o životě a díle Františka Halase. Jeho jméno známe z čítanek, ale kdo z nás jej doopravdy četl? A co víte o jeho životě mezi světovými válkami, životě mezi poezií a ideologií? Inscenace pohlíží na Františka ze dvou různých stran, aby zjistila, že se vzájemně doplňují i popírají. Tak jako Františkův život a dílo, tak jako celá ta zvláštní doba.

VŠICHNI TEIGEHO MUŽI (ČJ / 45 minut)
Jaroslav Seifert, Konstantin Biebl, Vítězslav Nezval, Vladimír Holan a Toyen. Všichni Teigeho muži.
Mondénní a neodolatelná asonance se snoubí s metaforou, tím galantním světákem.
Když zazvoní třicet budíčků, probouzí se umění života – poetismus a všichni jeho muži.
Jací vlastně byli? A jak žili dál, když poetismus mizel a oni byli ještě tak mladí?
20. léta 20. století. A v meziválečném Československu se zrodil unikátní básnický směr. Inscenace sleduje životní osudy a dílo velkých umělců, kteří se na několik let pohroužili do společné tvorby, a i když se v dalším běhu života od sebe různě umělecky vzdalovali, mezi sebou hádali či se sami sobě odcizovali, na poetismus vzpomínali všichni jako na nejlepší období svého života. A dotáhli by to vůbec někam bez Karla Teigeho?

2. VYPRAVĚČSKÉ DÍLNY

NAJDI SVÉHO HRDINU! (dílna pro jednu třídu / 90 minut)
Žáci si během dílny projdou základními cvičeními a hrami z oblasti vypravěčství. Seznámí se se strukturou příběhu, pomocí níž si sami vytvoří vlastní hrdinský příběh a vyzkouší si, jaké to je sám vyprávět. Zábavnou formou projdou základními principy autorského psaní i interpretačních dovedností, které každý, kdo pracuje s příběhem, potřebuje. Při práci ve skupinkách zároveň potrénují dovednost naslouchat a spolupracovat.

[ home ]

 

Storytelling o.s., info@story-telling.cz, +420 728 538 137 | www.story-telling.cz | design Adéla Sobotková | programming Zdeněk Vévoda